۱۳۹۸ مهر ۲۸, یکشنبه

پمپ آبنما

قرن‌هاست که انسان‌ها از تماشای جریان و تلالوی آب به وجد می‌آیند و شگفت‌زده می‌شوند. این مسئله شاید به‌دلیل صدای تسکین‌دهنده‌ جریان آب یا شکل گرفتن طرح‌هایی زیبا در اثر حرکت وارونه آن باشد. دلیل این احساس خوشایند هر چه که باشد, فرقی نمی‌کند؛ حقیقت این است که آبنماها, نقش بسیار در زندگی انسان‌ها طی قرون متمادی ایفا کرده‌اند.
با طراحی و رواج آبنماهای رومیزی, مشکل کم بودن فضا در خانه نیز حل شده است و دیگر, هر فردی می‌تواند در خانه خود آبنمایی زیبا داشته باشد و از تماشای نمایش زیبای آب و شنیدن صدای تسکین‌دهنده آن لذت ببرد.
پمپ از قطعات مهم و لازم هر آبنماست که کارگذاشتن آن در ساخت آبنما بسیار ساده است. از میان انواع پمپ‌های آب, پمپ‌های شناور مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در آبنماهای کوچک رومیزی هستند. این نوع پمپ‌ها بسیار کوچک و ساده هستند و قیمتی مناسب دارند. پمپ‌های آب شناور, قیمت‌هایی متنوع دارند. از این رو, ابتدا باید تعیین کنید که انتظار دارید پمپ آب تا چه ارتفاعی آب را شوت کند. هر چه قدرت پمپ در شوت آب به ارتفاع بالاتر بیشتر باشد, قیمت آن بیشتر است. البته آبنماهای رومیزی و خانگی بسیار کوچک هستند و نیازی نیست که برای آنها از پمپی استفاده کنید که آب را تا ارتفاع ۶ متری شوت کند و هزینه‌ای بالا را متقبل شوید. خرید پمپی کوچک با قدرتی کم نیز برای شوت آب کفایت می‌کند.
اطلاعات بیشتر
پمپ آبنما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر