۱۳۹۸ مهر ۲۸, یکشنبه

کاربرد شیرهای دیافراگمی

کاربرد شیرهای دیافراگمی
Diaphragm Valves
کاربرد شیرهای دیافراگمی : یک شیر دیافراگمی ، شیری است با حرکت خطی که در موارد بازکردن مسیر، تنظیم میزان جریان و همچنین بستن مسیر سیال مورد استفاده قرار می -گیرد. علت نامگذاری این شیر بخاطر وجود یک دیسک قابل انعطاف در درون آن می باشد که با نشیمنگاه شیر در قسمت بالای شیر جهت ایجاد یک آب بندی مناسب قرار گرفته است.
در این شیر یک دیافراگم قابل انعطاف توسط یک میله ای (Stud) که با دیافراگم بصورت یکپارچه می باشد به قسمت فشار دهنده (کمپرسور) شیر متصل گردیده است. فشار دهنده (کمپرسور) بوسیله ساقه ی شیر به بالا و پایین حرکت می کند. هنگامی که فشار دهنده (کمپرسور) به سمت بالا-حرکت کند، دیافراگم به بالا کشیده می شود و اگر کمپرسور به پایین برود آنگاه دیافراگم نیز به پایین رفتـه و شکل انتهایی شیر را به خود می گیرد.
کاربرد انواع شیرهایدیافراگمی :
شیرهای دیافراگمی استیل شیرهای دیافراگمی فولادی شیرهای دیافراگمی چدنی شیرهای برقی دیافراگمی شیرهای پینچ ولو کاربرد شیرهای دیافراگمی :
شیرهای دیافراگمی :شیرهای دیافراگمی برروی خطوط انتقال مواد غذایی ، شیمیایی و دارویی مورداستفاده قرارمیگیرد. ازجمله کاربردهای شیر دیافراگمی می توان به استفاده در موارد زیر اشاره کرد :
صنایع غذایی
صنایع دارویی
صنایع شیمیایی
نیروگاهها
کاربرد شیرهای دیافراگمی ساندرز / شیرهای دیافراگمی Sunders
کاربرد شیرهای دیافراگمی گمو / شیرهای دیافراگمی Gemu
 
کاربرد شیرهای دیافراگمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر