۱۳۹۸ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

شیر ایمنی فلنج دار

شیر ایمنی فلنج دار
Flanged Safety valve
شیر ایمنی فلنج دار: شیر ایمنی فلنج دار فشار یا PSV یکی از تجهیزات ایمنی در صنعت است. که مانع از قرار گرفتن لوله ها، شیرآلات، مخازن تحت فشار و… در شرایط فشاری بیش از فشار طراحی می شود. بنابراین انتخاب PSV بسیار مهم بوده و باید با احتیاط کامل صورت پذیرد.
در انتخاب شیر ایمنی PSV و تعیین جزئیات آن چند سئوال مهم مطرح می گردد:
چه نوع شیر ایمنی فلنج دار برای فرآیند مورد نظر ما مناسب است؟
آیا روش ساده ای برای محاسبه سایز شیر ایمنی فلنج دار وجود دارد که راحت تر از محاسبات دستی باشد؟
چه نوع متریالی برای شیر ایمنی فلنج دار باید انتخاب گردد تا با شرایط فرآیندی مورد نظر هم خوانی داشته باشد؟
قبل از پاسخ دادن به این سوالات و نحوه انتخابPSV بهتر است با نحوه کار PSV آشنا شویم و آشنایی با قطعات اساسPSV به ما کمک خواهد کرد که با آگاهی کامل این انتخاب را انجام دهیم.
تعریف شیر ایمنی فشار:
طبـق استـاندارد API 520 Part 1 که به بررسی نحوه انتخاب، محاسبه سایز، نحوه نصب تجهیزات ایمنی در پالایشگاه ها می پردازد. در مورد شیر اطمینان تعریف زیر ارائه شده است: یک شیر ایمنی شیری است که توسط یک فنر بسته شده است. و با رسیدن فشار پشت شیر به یک فشار استاتیکی مشخص عمل کرده و به سرعت باز می شود. (به این عملPOP کردن شیر می گویند) شیرهای ایمنی معمولاً برای سیالات تراکم پذیر کاربرد دارد. با مشخص بودن مساحت سطح مجرابند و اندازه نازل می توان مشخص نمود که چه حجم سیال از شیر خارج خواهد شد. در ابتدا باید اندازه نازل خروجی (که اُرفیس نامیده می شود) محاسبه گردد.
 
انواع شیر ایمنی فلنج دار:
شیر ایمنی فلنج دار گاز شیر ایمنی فلنج دار درون چاهی شیر ایمنی فلنج دار سطحی شیر ایمنی فلنج دار پیلوت دار شیر ایمنی فلنج دار هوا شیر ایمنی فلنج دار بخار انواع شیر ایمنی فلنج داربا مارک های مختلف اعم از:
شیر ایمنی فلنج دار لزر / شیر ایمنی Leser
شیر ایمنی فلنج دار کروزبی / شیر ایمنی Crosby
شیر ایمنی فلنج دار تکنیکال/ شیر ایمنی Technical
شیر ایمنی فلنج دار کنسولیدیدت/ شیر ایمنی Consolidated
شیر ایمنی فلنج دار هایسک/ شیر ایمنی Hisec
 
 
شیر ایمنی فلنج دار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر