۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

شیر پروانه ای چینی

شیر پروانه ای چینی در متریال های مختلف ساخته می شود . به عنوان مثال می توان از شیرهای پروانه ای چینی فولادی، چدنی و استنلیس استیل یا پلیمری نام برد .
شیر پروانه ای چینی از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از اجزای آن دیسک این شیرها می باشد. دیسک شیر پروانه ای چینی می تواند از جنس کروم ، استیل ۳۱۶ ، استیل ۳۰۴ و یا …. باشد که براساس نوع کاربرد ، ساخته می شود .
لازم به ذکر است بین بدنه و دیسک از یک لاستیکی جهت آب بندی بهتر استفاده می شود. این نوع لاستیکی میتواند EPDM  یا NBR باشد که بسته به نوع سیال کاری بر روی شیر قرار میگیرد .
معمولا برای چرخش دیسکی که در ساخت شیر پروانه ای چینی بکار رفته است از یک اهرم استفاده می شود . با چرخش این اهرم بدلیل ارتباطی که بین اهرم و دیسک استیل وجود دارد ، شیر باز شده و جریان برقرار می گردد. البته در سایزهای بزرگ به جای اهرم از گیربکس استفاده می کنند . در برخی موارد هم از عملگرهای برقی بهره برده می شود .
شیر پروانه ای چینی بر روی خطوط انتقال گاز و مایع در فشار های کم و جریان های Slurry مورد استفاده قرار می گیرد.  از جمله کاربردهای شیر پروانه ای چینی میتوان به استفاده در موارد زیر اشاره کرد :
کاربرد شیر پروانه ای چینی :
کارخانجات مختلف صنعتی ، و …
برندهای شیر پروانه ای چینی :
شیر پروانه ای استار(star) ،  شیر پروانه ای کیتز(kitz) ، شیر پروانه ای کیستون(keystone) ، …
اطلاعات بیشتر
شیر پروانه ای چینی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر