۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

اتصال قابل پیاده شدن قابل انفصال 2

اتصال قابل پیاده شدن در واقع ابزاری است برای فراهم کردن فضای کاری مناسب در خطوط لوله برای نصب و جداسازی شیرآلات از خط انتقال. به کمک این اتصالات می توان شیرها را به راحتی به کمک کم کردن طول اتصال قابل پیاده شدن از خط لوله جدا کرد.این کار به کمک تنظیم پیچ و مهره های اتصال قابل پیاده شدن انجام می پذیرد. همواره این نوع از اتصالات در کنار شیرآلات در خطوط انتقال آب به دلیل اصلاح کوتاهی در خط لوله،آسان شدن نصب و جداسازی شیرآلات از خط لوله،ایجاد اتصال صلب بین شیر و خط لوله و… به درخواست کنندگان پیشنهاد می گردد.
مزایای استفاده از اتصال قابل پیاده فولادی نسبت به انواع چدنی آن،علاوه بر تحمل دامنه بیشتری از فشارهای محوری و شعاعی وارده بر سازه ، می توان به وجود فاصله زیاد (حدود ۸ میلیمتری) بین نری و مادگی اتصال قابل پیاده فولادی اشاره نمود که می تون از آن به عنوان امتیاز مثبتی برای جلوگیری از نشست املاح و رسوبات نام برد که آسیبی جدی برای انعطاف پذیری این قطعات تلقی می شود.لازم به ذکر است که این فاصله بین نری و مادگی در اتصالات قابل انفصال چدنی به حداقل می رسد و احتمال ته نشینی و رسوب شدن را به حداکثر می رساند.
اتصال قابل اتصال و قابل انفصال
یکی دیگر از اتصالات قابل پیاده شدن که کاربرد فراوانی در خطوط لوله دارد اتصال قابل انبساط است. از ویژگی های آن این است که با توجه به نوع ساختش،علاوه بر مزایای اتصال قابل پیاده که قبلاً بیان کردیم،قابل انبساط بودن آن است که قادر است نیروهای محوری وارد را تا ۱۰+- سانتیمتر خنثی سازد.
اطلاعات بیشتر
اتصال قابل پیاده شدن قابل انفصال 2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر