۱۳۹۷ دی ۱۹, چهارشنبه

توپی انسداد گازی استوانه ای

توپی انسداد گازی استوانه ای
Gas Pipe Plug
توپی انسدادگازی استوانه ای: از توپی انسداد جهت مسدود کردن موقتی خطوط لوله ی در حال تعمیر، تست لوله حاوی سیال می باشد استفاده می شود. با توجه به دمای سیال و فشار آن انواع مختلفی از توپی وجود دارد. توپی انسداد دارای دو قطر یکی در حالت حداقل و بدون هوا (Min Diameter) و دیگری در هنگام اعمال هوای فشرده به داخل توپی و مسدود کردن لوله (Max or Nominal Diameter) می باشد.
توپی انسداداستوانه ای به دو گروه توپی های مخصوص خطوط آب و فاضلاب و توپی های خطوط نفت و گاز
چندحلقه آب بندی(فقط در توپی های گازی) به دور توپی جهت مقاومت در برابر رسوب سیال به سمت در حال تعمیرات می باشد. که در هنگام رسیدن قطر توپی به حد مسدود شدن، این حلقه ها کاملاً به دیواره های داخلی لوله چسبیده و مانع از عبور سیال می گردد.
دمای مورد استفاده در هنگام پر بودن توپی از هوای فشرده نباید از حد مجاز آن که بین C °۵۰+ C °۱۰- می باشد، فراتر رود. مسدود کننده ها را می توان جهت خطوط لوله هم بصورت مولتی سایز و تک سایز تا قطر ۲۱۰۰mm استفاده نمود.
قطعات جانبی که به همراه توپی انسداد گازی استوانه ایمی باشد شامل شیلنگ انعطاف پذیر فشار قوی ،شیر خودکار، گیج نشان گر فشار،شیر یکطرفه ، است.
قطعات انتخابی نیز شامل تلمبه دستی ،برقی و یا پدالی، مانومتر ، آداپتور و کیت تعمـیراتی که می توان به همراه استوپر سفارش داد.
توپی‌های انسداد گازی استوانه ایلوله جهت انسداد مسیر لوله، تست لوله‌گذاری، مهار جریان فاضلاب در هنگام تعمیرات، بازرسی، شستشو شبکه فاضلاب بکار می‌رود. از مشخصات عمومی و مزایای توپی‌های استوانه‌ای تیپ AB می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱-  عاج‌دار بودن سطح توپی جهت انسداد بیشتر با هر نوع شبکه فاضلاب.
۲-  مولتی‌سایز بودن توپی که با خرید ۱ عدد توپی امکان انسداد حداقل ۳ الی ۴ سایز می‌باشد.
۳-  دوطرف توپی بجای استفاده از فلز از لاستیک فشرده استفاده شده است که در حین استفاده از توپی در هنگام ورود و خروج به داخل منهول، آسیبی نمی‌رسد.
۴-  فشار داخلی هوا توپی حدود ۵/۱ و ۵/۲ بار و ۶ بارمی‌باشد.
۵-  این توپی‌ها جهت انسداد شبکه‌های استوانه‌ای شکل بکار می‌روند.
۶-  توپی‌های انسداد به صورت By-pass نیز موجود می‌باشد.
کاربرد توپی انسدادگازی استوانه ای :
مجتمع های پتروشیمی
کارخانجات مختلف صنعتی در زمینه تست لوله و تجهیزات
پروژه های آبرسانی
تاسیسات دریایی
توپی انسداد گازی استوانه ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر