۱۳۹۵ اسفند ۱, یکشنبه

گلوب ولو میراب

ساختمان داخلی شیر گلوب ولو میراب طوری است که مایع از نقطه ورود تا خروج از آن ۱۸۰ درجه تغییر جهت می دهد و به مجرد برقرار شدن جریان تماس دریچه و نشیمنگاه با هم قطع می شود ولذا از آن می توان برای تنظیم و کنترل جریان استفاده کرد. در شیر گلوب ولو میراب دریچه به صورت یک دیسک شبیه به بشقاب بوده از این جهت به انها شیر بشقابی نیز می گویند . متناسب بودن تعداد دور دسته شیر با حجم مجرای خروجی مایع کار تنظیم مقدار جریان را با دست آسان می سازد .
در هنگام مقایسه بین یک Valve Globe و Gate Valve معمولاً نشتی از نشیمنگاه گلوب ولو میراب کمتر از دروازه ای است. این بدین دلیل است که وضعیت تماسی مجرابند با نشیمنگاه در بیشتر وضعیت ها با زاویه قائمه است و این باعث بوجود آمدن نیروی بیشتری برای بسته شدن و سفت شدن مجرابند و نشیمنگاه آن میگردد.
گلوب ولو میتوانند طوری قرار بگیرند که وقتی مجرابند در جهت خلاف جریان می بندد، انرژی جنبشی سیال مانع از بستن میگردد و کمک به باز شدن شیر میکند و وقتی که مجرابند در جهت جریان میبندد انرژی جنبشی کمک به بستن آن میکند و مانع از باز شدن شیر میشود. این ویژگیها نسبت به سایر طرحها برتر هستند. خصوصاً وقتی که بستن سریع جریان مورد نیاز باشد.
از دیگر مشخصات Globe Valve ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
جهت جریان سیال بر خلاف Gate Valve تغییر میکند. تغییر جهت جریان سیال ایجاد تلاطم مینمایند در Globe Valve افت فشار بیشتر از Gate Valve میباشد. در Globe Valve فرسودگی به علت اصطکاک خیلی کمتر از Gate Valve میباشد. گلوب ولوهای میراب در سایز های DN50 تا DN900 و رنج فشاری PN 10 تا PN 25 و از جنس چدنی میباشد و جنس اببند انها NBR وEPDM میباشد .
اطلاعات بیشتر
گلوب ولو میراب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر