۱۳۹۴ آذر ۸, یکشنبه

مونو پمپ

مونو پمپ
مونو پمپ یکی از انواع پمپ های جابجایی مثبت است که با نام “پمپ مارپیچی خارج از مرکز” یا”پمپ با حفره پیش رونده” نیز شناخته می شود. مونو پمپ، از یک ماردون (پیچ) فلزی که در داخل یک استاتور مارپیچی (معمولاً از جنس لاستیک) تشکیل شده است. ماردون مذکور بر روی یک روتور یا شافت قرار گرفته که با چرخش روتور توسط الکتروموتور، ماردون درون استاتور به چرخش درآمده و سیال در راستای محور پمپ به جریان در می آید.
در ۲۰ سال اخیر، تمایل به استفاده از پمپ هایی با قطر روتور کمتر و خطوط نشت بند بلندتر برایکاهش فرسایش و افزایش بازدهی بیشتر شده است. بعضی از شرکت های سازنده با طراحی ویژه روتور / استاتور، در کنار حفظ قابلیت ظرفیت فشار، با کاهش سرعت پس و پیش رفتن خروج ازمرکز و افزایش طول خطوط نشت بندی که خطوط جریان را مستقیم تر می کند، به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. بعلاوه به دلیل کاربرد پمپ هایی با قطر روتور کمتر و خروج از مرکزکوچکتر، نیروهای محوری بر مفصل ها و یاتاقان ها نیز کاهش یافته است.
مونو پمپها با توجه به نحوه عملکردشان کاربرد وسیعی دارند و معمولاً در صنایعی که احتیاج به انتقال مواد با ویسکوزیته بالا دارند استفاده می شوند.
برخی از این صنایع عبارتند از :
صنایع شیمیایی
دستگاه های تصفیه فاضلاب صنعتی و عمومی
پالایشگاه ها
پتروشیمی
تکنولوژی کنسانتره
صنایع بهداشتی و آرایشی
داروسازی
صنایع ساخت رنگ و رزین و چسب
صنایع کاغذ و خمیر کاغذ
صنایع سرامیکی
کنسرو سازی
صنایع ساختمانی و معادن
صنایع پلاستیکی
کشاورزی
اطلاعات بیشر
 
مونو پمپ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر