۱۳۹۸ آبان ۲۳, پنجشنبه

پمپ وکیوم رینگ مایع

پمپ وکیوم رینگ مایع:
پمپ وکیوم یا پمپ خلاء برای کاهش فشار گاز در یک حجم معین و به عبارت دیگر برای کاهش چگالی گاز به کار می روند.  بنابراین لازم است که ذرات گاز از حجم برداشته شوند. اساساً دو دسته پمپ وکیوم وجود دارد:
الف) پمپ های وکیوم که توسط آنها، ذرات گازی که از حجم برداشته شده، در طول یک یا چندین مرحله متراکم سازی، پمپاژ می شود و به فضای اتمسفر، بیرون رانده میشود.  ذرات گاز بوسیله جابجایی یا انتقال ضربه پمپاژ میشوند.
ب) پمپ های وکیوم که در آنها، ذرات گاز که میخواهیم برداشته شوند، چگالیده شده و یا به شکلی، مثلا شیمیایی، به سطح یک جامد مقید می شوند، که این سطح خود بخشی از مرز حجم مورد نظر را تشکیل میدهد.
پمپ های وکیوم دو نوع می باشند دورانی رینگ مایع و بلوئر
پمپ های دورانی رینگ مایع بر دو قسم هستند یک مرحله ای (روتور چمبری – Rotor Chamber)  و  دو مرحله ای (با سو پاپ – Side Plate)  که هم به عنوان پمپ وکیوم و هم کمپرسور هوا (گاز) مورد استفاده قرار می گیرند.
پمپ های وکیوم دورانی رینگ مایع از دو قسمت اصلی روتور (شفت و پروانه) و بدنه (سیلندر و سر سیلندر ها) تشکیل شده است .
حرکت دورانی و خارج از مرکز پروانه حول محور پمپ در داخل سیلندر محتوی آب سبب تشکیل رینگ آب می گردد. در جهت دوران با ورود و خروج مداوم پره ها در داخل آب، حجم بسته فضای بین دو سر سیلندر، هر دو پره و جداره داخلی رینگ آب در یک طرف افزایش می یابد (ناحیه مکش) و عمل مکش صورت می گیرد و در طرف دیگر کاهش یافته (ناحیه دهش) و عمل تراکم انجام می پذیرد.
عمل خنک کردن پمپ بوسیله آب انجام می گیرد و می توان از کندانس (Condensation) ذرات آب همراه هوای خروجی و برگشت آن به پمپ نیز استفاده نمود که در نتیجه خنک شدن پمپ و تثبیت درجه حرارت عمل تراکم بصورت ایزوترمال (Iso-thermal) صورت می پذیرد .
معرفی پمپ واکیوم رینگ مایع
 – اساس کار و ساختمان  پمپ واکیوم
پمپ واکیوم هایPVI از دوقسمت اصلی تشکیل شده است که شامل روتور (شافت و پروانه) و بدنه (سیلندر و سرسیلندر ) است که دارای مکانیسم عمل ساده با کیفیت بهره وری بالایی  می باشد . جنس قطعات پمپ ها از کیفیت بالا و عملیات ماشینکاری آنها بر طبق استاندارد   DIN و ISO با دقت های در حد صدم میلی متر صورت می گیرد که باعث حداقل نشت داخلی و افزایش راندمان دستگاه می گردد. روتور پمپ ها با دستگاه کامپیوتری بالانس دینامیکی می شود که موجب حذف ارتعاشات دینامیکی می گردد  .
هر دستگاه از لحاظ ظرفیت ، فشار خلاء ، توان مصرفی و راندمان های مختلف مورد آزمایش کامل قرار می گیرد و کلیه قطعات در مراحل اقلام ورودی ، ماشین کاری ، ساخت ، مونتاژ و تحویل نهایی ١٠٠% توسط بخش (Q.C) کارخانه کنترل می گردد  .
 – مکانیسم عمل پمپ واکیوم رینگ مایع  :
حرکت دورانی و خارج از مرکز پروانه حول محور پمپ در داخل سیلندر محتوی آب سبب تشکیل رینگ آب می گردد  .
در جهت دوران با ورود و خروج مداوم پره ها در داخل آب، حجم بسته فضای بین دو سر سیلندر ، هر دو پره و جداره داخلی رینگ آب در یکطرف افزایش می یابد ( ناحیه مکش ) و عمل مکش صورت می گیرد و در طرف دیگر کاهش یافته (ناحیه دهش ) و عمل تراکم انجام می پذیرد   .
عمل خنک کردن پمپ بوسیله آب انجام می گیرد و می توان از کندانس ذرات آب همراه هوای خروجی و برگشت آن به پمپ نیز استفاده نمود که در نتیجه خنک شدن پمپ و تثبیت درجه حرارت عمل تراکم بصورت ایزوترمال صورت می پذیرد   .
برخی از مزایای پمپ واکیوم صنایع واکیوم پارس  :
پمپ وکیوم رینگ مایع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر