۱۳۹۷ شهریور ۳۰, جمعه

پمپ هیدرولیک رکسروت

پمپ هیدرولیک رکسروت
Rexroth Hydraulic Pump 
 عملکرد پمپهای سری  A4FO رکسروت
پمپهای A4FO  از نوع پیستونی جابجایی ثابت محوری با طراحی صفحه زاویه گیر میباشند. این گروه از پمپها مناسب برای مدار های حلقه باز میباشد. دبی خروجی با سرعت گردش محور و حجم جابجایی پمپ  متناسب است.خصوصیات مکش عالی ،سرو صدای پایین ،طول عمر بالا و امکان اتصال بصورت سری  از مزایای این نوع پمپهای هیدرولیکی میباشد.
 مشخصات فنی پمپهای سری A4FO رکسروت
محدوده سایز حجم جابجایی  از ۱۶ تا ۵۰۰  cm3/rev
دبی حجمی از ۶۲ تا  ۷۲۸  l/min
فشار هیدرولیکی اسمی  تا ۴۰۰ bar
ماکزیمیم فشار هیدرولیکی  تا ۴۵۰ bar
محدوده  تغیرات سرعت  گردش  : از  ۱۵۰۰ تا ۴۸۰۰ rpm
وزن: از ۱۳٫۵ تا ۲۲۰ kg
امکان نصب و راه اندازی پمپ های بصورت سری ( دو یا چند طبقه )
 
 کاربرد هیدرولیکی
عملکرد این پمپ در مدار حلقه باز و بصورت جابجایی ثابت بعنوان تامین کننده فشار و جریان میباشد. پمپ پیستونی محوری بیشترین کاربرد را در صنعت دارداین نوع پمپ در صنایعی از قبیل فولاد ،سیمان ، دستگاههای تزریق ،صنایع غذایی، داروسازی ،آب و فاضلاب ،صنایع دریایی ،صنایع کاشی و سرامیک ، صنایع بسته بندی ، در خطوط بسته بندی و صنایع ماشین سازی  … کاربرد دارند.
 مزایای ویژه
پمپ‌های پیستونی  دارای نسبت توان به وزن و بازدهی و عمر بالا میباشند. پمپ پیستونی در گستره وسیعی از تامین فشار قادر به کار کردن است و کنترل آن خیلی ساده و انعطاف پذیری آن نیز بالاست. این نوع پمپ‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته شده و در بسیاری موارد از آن استفاده می‌شود و بر حسب نیاز این پمپ ها قادر به تامین فشار  و یا جریان بالا میباشند.
اساس  کارکردو اجزای پمپ پیستونی
اجزای اصلی یک پمپ پیستونی عبارتند از۱-پیستون‌ها ۲- محفظه پیستون‌ها (سیلندر) ۳-صفحه زاویه گیر ۴-صفحه شیار دار ۵-محور محرک۶ – کنترل کننده پیستون . کارکرداین پمپ پیستونی بصورت جزئی به این صورت می باشد که یک طرف محور محرک توسط یاتاقان سوزنی به صفحه شیار دار وصل شده و طرف دیگر به یاتاقان‌های توپی وصل می‌شود و از آن جا به الکتروموتور متصل می‌شود. صفحه زاویه گیر با محور محرک می‌چرخد و به وسیله کنترل کننده پیستون‌ها و فنری بالانس شده است. زاویه صفحه زاویه گیر با کنترل کننده پیستون قابل کنترل است محفظه پیستون‌ها به محور متصل می‌شود پیستون‌ها درون محفظه قرار می‌گیرند و انتهای حرکت شان توسط لغزنده هایی که به صفحه جریانی متصل هستند تعدیل می‌شود. پیستون‌ها درون سوراخ‌های محفظه که سیلندر نامیده می‌شود قرار می‌گیرند و با آن می‌چرخند محفظه پیستون‌ها از طرف دیگر به صفحه شیار دار متصل است. دو نوع پورت در صفحه شیاردار است که یکی پورت مکش است که به ورودی پمپ متصل می‌شود و دیگری پورت تخلیه است که به خروجی پمپ متصل می‌شود. چرخش سیلندرها سبب می‌شود که جریان از طریق صفحه شیار دار وارد یا خارج شودوهم چنین این حرکت چرخشی سبب حرکت رفت و بر گشتی پیستون هامی شودوامکان پمپاژ را فراهم می‌سازد.
پمپ هیدرولیک رکسروت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر