۱۳۹۷ تیر ۲۹, جمعه

کاربرد شیر پروانه ای

کاربرد شیر پروانه ای
شیر پروانه ای با حرکت چرخشی برای قطع و وصل و تنظیم جریان مورد استفاده قرار می-گیرد. شیر پروانه ای ویفری دارای عملکرد آسان و سریع می-باشد. ۹۰ درجه چرخش دستگیره، مجرابند را از حالت کاملاً بسته به حالت کاملاً باز تغییر می دهد. شیرهای پروانه ای بزرگتر ویفری دارای عملگرهای مختلفی بصورت دستی، پنوماتیکی، و هیدرولیکی می باشند. شیرهای پروانه ای ویفری مزیت های فراوانی نسبت به سایر شیرها دارند. در سایزهای بزرگ از این نمونه شیرها به وفور استفاده می گردد.
استفاده از شیر پروانه ای ویفری در فشارهای بالا به دلیل نشتی توصیه نمی شود. شیر پروانه ای ویفری در سایزهای مختلف ۲/۱-۱ الی ۲۰۰ اینچ ساخته می شود.تعمیر شیر پروانه ای ویفری ساده است ولی لازم است مرتب گریس کاری شود.
طراحی یک نوع از شیرهای پروانه ای ویفری به این صورت است که فلکه دستی به میله گرداننده صفحه متصل می شودو مکانیزم آن در یک جعبه چرخ دنده قرار میگیرد. اگر گرداننده اصلی ، هوا یا هیدرولیک باشد و از کار بیفتد، می توان با آزاد کردن اهرم خلاص بوسیله اهـرم یا فلکه دستی در هر حالتی مجرابندرا نگه داشت . ویژگی دیگر شیر پروانه ای ویفری به حداکثر رساندن سرعت جریان سیال در حداقل زمان و حرکت شیر می باشد. مخصوصاً در مورد کنترل فشار سیالات در مخازن یا برج های تحت فشار، همچنین این نوع شیرها در حجم زیاد انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرد
کاربرد شیر پروانه ای:
شیر پروانه ای ویفری برروی خطوط انتقال گازومایع درفشارهای کم وجریانهای Slurry مورداستفاده قرارمیگیرد. ازجمله کاربردهای شیر پروانه ای ویفری می توان به استفاده در موارد زیر اشاره کرد :
پالایشگاهها
مجتمع های پتروشیمی
کارخانجات مختلف صنعتی
پروژه های آبرسانی
نیروگاهها
تاسیسات دریایی
اطلاعات بیشتر
کاربرد شیر پروانه ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر