۱۳۹۶ فروردین ۲۱, دوشنبه

نصب شیر پروانه ای ویفری

نصب شیر پروانه ای ویفری
جهت نصب انواع شیر پروانه ای ویفری دستورالعمل های خاصی وجود دارد که الزامات رعایت آن در روند استفاده از شیر پروانه ای موثر می باشد.
نصب شیر پروانه ای فلنج دار
شیر باید به دقت به محل مورد نظر حمل و از تماس یا برخورد آن با سایر متعلقات لوله و دیواره های مجاور محل نصب جلوگیری شود. در صورت صدمه دیدن پوشش رنگ سطوح خارجی و داخلی شیر ، باید نسبت به لکه گیری آن اقدام نمود .
برای بلند کردن و حمل و نقل شیرها  بمنظور جلوگیری از وارد شدن صدمه به شیر و پوشش آن ، از طنابهای پلی استر ، کنف و یا تسمه های نخی استفاده شود . دقت نمایید استحکام طناب بکار رفته متناسب با وزن شیر باشد . طنابها و تسمه های مورد استفاده باید به اندازه کافی بلند بوده و هنگام بلند نمودن شیر بدور بدنه (بین دو فلنج بزرگ) قرار گیرد. هرگز نباید از سوراخهای فل ، فلکه و پوسته گیربکس و یا عملگر (برقی یا بادی) برای بند نمودن شیر استفاده کرد .
وجود ذرات و اشیاء خارجی در داخل شیر پروانه ای می تواند موجب وارد نمودن خسارت به لاستیک آب بندی شیر گردد . بنابراین قبلاً از تمیز بودن داخل شیر و لوله هایی که قرار است به شیر متصل گردد، اطمینان حاصل نمائید .
با توجه به  اینکه استفاده از اتصالات قابل پیاده کردن، نصب و جدا کردن شیرها را در خطوط لوله آسان می نماید، پیشنهاد می شود قبل و یا بعد از هر شیر در صورت امکان از این اتصالات استفاده شود .
باید از هم محور بودن فلنجهای لوله که شیر بین آنها نصب می گردد همچنین از در امتداد و موازی بودن آنها اطمینان حاصل گردد .
شیر باید به گونه ای بین دو قسمت خط لوله متصل گردد که هیچ گونه تنش از خط لوله به شیر وارد نگردد . از این رو وزن لوله قبل و بعد از شیر نباید به شیر اعمال شده ، حتماً از تکیه گاه (زیر سری) برای گرفتن وزن لوله استفاده شود .
جهت جلوگیری از اعمال نیرو به شیر و فلنج لوله ، پیچ ها باید به اندازه کافی و بصورت ضربدری محکم شوند  .
نصب شیر پروانه ای ویفری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر