۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

گیج فشار خلا

گیج فشار خلا
Vacuum Pressure Gauge
از جمله مهمترین کمیت های مورد اندازه گیری در واحد های صنعتی، کمیت فشار می باشد، بگونه ای که برای تعین نوع تجهیزات ابزار دقیق معمولا یکی از آیتم هایی که همواره مورد سوال است ، فشار سیستم و در نتیجه ماکزیمم فشار قابل تحمل آن می باشد.از اینرو همواره نیازمند تجهیزاتی هستیم تا با توجه به شرایط محیطی و استاندارد های مربوط بتوانند فشار سیستم را اعلام کنند و با توجه به آن عمل می کنند…
به طور کلی از دو فشارسنج (گیج) برای خواندن فشار خلأ استفاده می­شود، گیج فشار نسبی و گیج فشار مطلق. مقایسه این دو نوع گیج را می­توان در جدول زیر مشاهده نمود:
گیج فشار نسبی گیج فشار مطلق   مقدار خوانده شده فشار توسط گیج فشار نسبی به مقدار فشار اتمسفر (فشار هوا در محل اندازه گیری) بستگی دارد.کافی است فشار اتمسفر کمی تغییر کند تا فشار در حال اندازه­گیری توسط گیج فشار نسبی نیز دستخوش تغییر قرار گیرد.    مقدار خوانده شده فشار توسط گیج فشار مطلق مستقل از فشار اتمسفر (فشار هوا در محل اندازه­گیری) می­باشد.تغییر میزان فشار اتمسفر اثری بر روی فشار خوانده شده توسط این گیج ندارد.   برای انجام کارهایی که تنها اندازه­گیری مقدار تقریبی فشار کافی است، می­توان از این گیج استفاده کرد.   برای انجام کارهای دقیق­تر باید از این گیج استفاده کرد.   این گیج فشار اتمسفر را مبدأ و نقطه صفر در نظر می­گیرد و با کاهش فشار سیستم، مقادیر منفی را نشان می­دهد.   این گیج فشار اتمسفر را مقدار واقعی آن در نظر می­گیرد. با کاهش فشار، به سمت صفر می­رود و هرگز از صفر پایین­تر نمی­رود.   اعداد نشان داده شده توسط این گیج منفی است.  اعداد نشان داده شده توسط این گیج مثبت است.  
گیج فشار خلا در انواع :
گیج فشار خلا عقربه ای گیج فشار خلا دیجیتال گیج فشار خلا روغنی انواع این گیج فشار خلا را با مارکهای مختلف اعم از:
گیج فشارخلا ویکا / گیج فشار خلا WIKA
گیج فشارخلا ایندومارت / گیج فشار خلا INDUMART
گیج فشار خلا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر